Co jeść, by nie utyć w czasie kwarantanny epidemiologicznej?

Coraz więcej osób zastanawia się, co jeść, by nie utyć w czasie kwarantanny epidemiologicznej? Odpowiedź na to pytanie znajduje się w poniższym artykule.

Podpowiadamy, co jeść, by nie utyć w czasie kwarantanny epidemiologicznej

Z powodu epidemii koronawirusa i kwarantanny, bardzo wiele osób przechowuje w swoich domach zapasy jedzenia. Nadmierne ilości produktów spożywczych, a także przymusowe przebywanie w domu przez 24 godziny na dobę, mogą spowodować, że niekorzystnej zmianie ulegnie nie tylko jadłospis, ale także częstotliwość spożywania posiłków oraz ilość dostarczanych do organizmu kalorii. Zagrożenie epidemiologiczne ogranicza możliwość podejmowania wysiłku fizycznego, co powoduje istotną zmianę w metabolizmie. Dlatego też, zbilansowana dieta na kwarantannie to jedyny sposób na zachowanie szczuplej sylwetki i doskonałego samopoczucia. W tym modelu odżywiania warto sięgać po zdrowe i niskokaloryczne produkty, które nie powodują przybierania na wadze.

Jak zaplanować jadłospis na domowej kwarantannie?

Planując jadłospis na kwarantannie w domu, warto kierować się z zaleceniami żywieniowymi, które zawiera Piramida Zdrowia. W myśl jej zasad należy spożywać wyłącznie zbilansowane posiłki. Odpowiednie produkty pozytywnie wpływają na odporność organizmu w czasie kwarantanny. Można sięgać po wyroby zbożowe z pełnego ziarna, a także po jak największą ilość surowych warzyw i owoców. Racjonalne odżywianie na kwarantannie powinno opierać na dostarczeniu do organizmu dużej ilości składników, zawierających lekkostrawne i łatwo przyswajalne białko, kwasy Omega, a także witaminy A, B i D. W trakcie przebywania na domowej kwarantannie należy w rozsądnych ilościach spożywać jaja, a także wszelkiego typu produkty mięsne. Warto pamiętać, że tycie na kwarantannie wynika głównie ze zjadania się w dużej ilości wysoko przetworzoną żywnością, szczególnie zaś słonymi przekąskami i słodyczami, zawierającymi duże ilości cukrów prostych oraz utwardzonego tłuszczu. Należy również unikać napojów alkoholowych. Zamiast tego, można raczyć się zdrowymi koktajlami warzywno-owocowymi.
Długotrwałe przebywanie w domu, z pewnością nie jest korzystne dla zdrowia i sylwetki. Metodą na zachowanie doskonałego samopoczucia i wyglądu jest w tej sytuacji zbilansowana dieta i pozbycie się niezdrowych nawyków żywieniowych.

Co jeść, by nie utyć w czasie kwarantanny epidemiologicznej?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Scroll to top